Opublikowany w Bez kategorii

Star Wars: Kenobi – wrażenia po lekturze

Książki Star Wars znamy od dawna, wiemy jakie znaczenie mają niektóre dla uniwersum. Pamiętam jak kilka lat temu mój ojciec czytał historię Lukea Skywalkera i zdziwiony o tym, że założył Nowy Zakon Jedi. Powiedział wtedy: „muszą istnieć jakieś książki gdzie to wszystko jest”.

Czas mijał, widziałem gdzieś książkę dziejącą się przed Mrocznym Widmem  a u kolegi mojego młodszego brata widziałem coś o Nowej Erze Jedi…

W między czasie widziałem nowe książki, które się ukazały (szczególnie po premierze epizodu VII – uniwersum dostało drugie… tfu… trzecie życie.): adaptacja Battlefront, historia Tarkina czy stosunkowo nowe Katalizator – wstęp do Rogue One. Taka gra słowna, gdyż w chemii „katalizator” oznacza byt, który „uruchomił” reakcję chemiczną lub ją przyspieszył (niezbędny w przypadku rozkładu). A więc coś co poruszyło akcję.

Jak jednak się w końcu doczołgałem do książek Star Wars? Widziałem reklamę na Allegro o TOP X książkach Star Wars. Jedną z nich było Star Wars: Kenobi. Dałem się skusić i kupiłem. Niedawno przeczytałem, więc podzielę się wrażeniami:

http://vignette2.wikia.nocookie.net/starwars/images/8/82/Swkenobi.jpg/revision/latest?cb=20130720183933

Niedawno skończyłem czytanie, więc co nie co opowiem o moich odczuciach:
Plusy
– Sporo o życiu na Tatooine (dowiedziałem się wreszcie czym są te „białe słupki)
– Sporo o Ludziach Pustyni – parę faktów o ich życiu
– Interesujące nowe postacie (Jedi po stronie Tuskenów?!)
– Ciekawe momenty dotyczące czasów powieści (Obi po raz pierwszy widzi Szturmowca lub ma sny sugerujące, że Anakin jednak przeżył ale coś jest w nim dziwnego)
– Rozwój wydarzeń pod koniec – zmiana stron lokalnego konfliktu o 90 stopni.
Minusy
– Wolna, akcja i ogólnie… jest to książka która nie przedstawia jakichś wydarzeń przełomowych

Starsze książki Star Wars miały to do siebie, że posiadały na początku fajny spis chronoligczy, gdzie pozycje wydanych dotąd książek Star Wars były poukładane na liście – co po jakim epizodzie. Dlatego można szybko sprawdzić kiedy się dzieje akcja.
Co dalej? Zainteresował mnie Katalizator, a ze starszych to Shadows of The Empire jest dość ważny, podobnie jak Darth Bane: Zasada Dwóch bo to kluczowe książki.

Obecnie jednak planuję się wreszcie zabrać za 8 część Harrego Pottera (w 2020 ekranizacja, a po seansie Fantastic Beast jestem mocno napalony!) więc książki Star Wars póki co nie są na moim priorytecie… na razie. 🙂

Skomentuj

